vrijdag 29 maart 2013

mange-tout & wortel combi

Ik hou van groenten, niet alleen omdat het gezond is, maar ik vind dat ook gewoon superlekker.  Daar zitten zoveel smaken in, I love it!

En sinds een paar jaar heeft mijn vader opnieuw een groententuintje, waar hij ook speciaal voor ons groentjes in kweekt die hij zelf niet eet, zoals courgette.  Helemaal zalig vind ik dat, want groentjes uit de tuin, das pas echt een smaakbom!

En mange-tout, ja die worden ook altijd gezet. Mijn mama maakte ze vroeger ook al vaak klaar, toen ze nog niet uit de tuin kwamen en altijd in combinatie met worteltjes.  Ik kan me niet herinneren dat ik dat op school ooit gezien heb, die combinatie, maar ik vind ze nog steeds superlekker.  Dat is zo een warme groente die ik in de lente en zomer echt wel lekker vind.  Frisse kleur, heerlijk van smaak en voor mij een beetje nostalgie.

ik hou ervan mijn groentjes altijd te stomen.  Smaak blijft veel beter bewaard dan bij koken vind ik persoonlijk en het is ook extra makkelijk, want dan hoef je niet altijd bij het vuur te blijven!  Maar daarna hou ik er toch van om ze even op te stoven met een uitje en nog even af te kruiden met peper en muskaatnoot.



Tot kooks
zoutje

3 opmerkingen:

  1. Mange-tout dat heb ik nog nooit gehoord. Ik noem dat sluimererwtjes en ik maak ze helemaal hetzelfde klaar. Super lekker!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En ik kon maar niet bedenken wat de juiste Nederlandse naam moest zijn, bij deze! Bedankt!

      Verwijderen
  2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen