donderdag 17 mei 2012

kippenvleugeltjes en -boutjes met gevulde pasta

Weer een receptje met als inspiratiebron dit boekje.  Maar het werd wel een heel eigen versie, maar wel héél lekker, al zeg ik het zelf.  Ik vond de grote pastaschelpen niet deze keer.  En elke pastaschelp apart vullen vond ik iets teveel werk, dus deed ik enkel mengen, maar zelfde effect als je schelpen gebruikt!


nodig: 250g conchiglie - 1 avocado - 1 bakje kerstomaten (250g) - 3 pruimtomaten - 1 blokje feta - basilicum - 2 teentjes look - kippenvleugeltjes en -boutjes (ik nam 2st per persoon)
koken: pasta beetgaar koken - tomaten (zonder de pitjes) en avocado in blokjes snijden - feta verkruimelen - look aanstoven in pan (of wok) - kerstomaten aanbakken (tot ze licht openspringen) - pasta toevoegen - omroeren en even meestoven - groentjes en feta eronder mengen - klein beetje extra olijfolie indien te droog - basilicum versnipperen en ondermengen - kruiden pezo - de kip bakte ik in de pan met boter op een zacht vuurtje onder deksel, gekruid met bbq-kruiden!

Budget: 3,27€ per persoon en dus weer geslaagd voor dit project!

tot kooks!
zoutje

2 opmerkingen:

  1. Mmmmm ... Als pastaliefhebber (warm of koud, maakt niet uit) ga ik deze zeker eens maken.

    BeantwoordenVerwijderen