zondag 26 augustus 2012

IJsjes, de zoektocht naar lekkere smaakcombinaties

Sinds ik een ijsmachine heb eet ik weinig of geen "prefab" ijs meer. Het mijne is (zonder te veel te willen stoefen) gewoon zoveel lekkerder.
Tot nu toe heb ik me enkel aan de standaardsmaken gewaagd. Maar nu  ben ik op zoek naar originele, liefst lekkere smaakcombinaties.

Onlangs maakte in een citytrip naar Rome en daar deed ik wat inspiratie op.

Het lekkerste ijs kwam van San Crispino waar ik ging voor yoghurtijs en hazelnoot. Dat laatste zou ik nooit gekozen hebben had ik meer tijd om een smaak te kiezen, maar als een italiaan je verbazend snel vraagt wat je wil wijs je maar iets aan. :-)  Het was echt heel lekker, niet te nootachtig, zacht van smaak. Het yoghurtijs was echt superlekker, daar kan ik wel een liter van opeten. Zeker een aanrader.



Volgende ijssalon om te testen, de naam schiet me even niet te binnen. Bovenaan honingijs (aangenaam als je van honing houdt), links chocoladeijs met stukjes appelsienschil (superlekker, en vergelijkbaar met de echte "orangettekes") en rechtsonder straciatelli met munt (verfrissend)


De foto's zijn niet zo super, dat wijt ik aan de warmte (35 graden minimum) en de zin om het op te eten. 

Graag hoor ik van jullie welke combinatie jullie graag eten, en wie weet... mogen jullie komen proeven!

Veel likgenot!
Zoetje

2 opmerkingen:

  1. Weet niet of het iets voor jou is, het lijkt me in ieder geval een bijzondere smaaksensatie.
    http://www.kaveyeats.com/2012/09/sichuan-pepper-ice-cream.html

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nog veel meer ideetjes ...
    http://www.kaveyeats.com/category/bsfic

    BeantwoordenVerwijderen