woensdag 25 juli 2012

Couscous, tabouleh,...

Couscous heb ik nog maar recent ontdekt. Ik had het ooit al wel eens gegeten maar vond het nogal flauw en smakeloos. Dus niet onmiddellijk de neiging om dit zelf te maken.
Tot een tijdje geleden dus, ik dacht dat het met wat smaakmakers wel beter zou zijn, en dit klopt inderdaad. Kruiding is belangrijk, nog maar eens bewezen.

Het fijne aan couscous is dat je het met alles kan combineren. Kip, runds, scampi,... maar het lekkerste vind ik het met lamsvlees.

Maak de couscous klaar zoals op de verpakking staat. Meestal komt dit erop neer om dezelfde hoeveelheid water als couscous te koken, op de couscous gieten en laten trekken. Ik voeg hier dan wat oxo (rundsbouillon) aan toe. Als je het met kip of vis klaarmaakt zou ik een deel van het water vervangen door gevogelte- of groentefond.

Snij vervolgens de groentjes die je in huis hebt of lekker vindt in fijne brunoise (hele kleine dobbelsteentjes). Ik gebruikte wortel, komkommer, zoete puntpaprika, lenteui en radijsjes. In de verhouding die je zelf lekker vindt. Dit nog afkruiden met beetje koriander en munt fijngesneden en peper en zout.

Hierbij serveer je dus lamskoteletjes, lamsburgers of ....

Heel snel en lekker gerechte.

Smakelijk!

Zoetje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten