vrijdag 8 maart 2013

pasta met spinazie

Goeie voornemens, om tijdens mijn zwangerschapsverlof opnieuw wat meer te bloggen...  Of het lukt, dat weet ik nog niet, maar de start is er in ieder geval!

Vis, heerlijk vind ik dat maar ik ben er niet zo goed in om het klaar te maken.  Meestal maak ik er puree bij, maar deze keer wou ik iets anders.  Pasta met spinazie...  Maar een sausje bij vis, ook altijd moeilijk vind ik, ja, zo'n goeie kok ben ik ook weer niet meer.

Ik wou een vrij natuurlijke smaak, maar toch lekker en met een sausje.  Ik zag ergens de afgelopen dagen dit receptje passeren op televisie.  Rauwe eieren, daar ben ik niet zo een fan van, dus maakte ik een minimalistische versie van deze pasta.

nodig: 200g capellini - 450g verse spinazie - bouillonblokje 'Pasta en Rijst' - room - Parmezaanse kaas - 2 teentjes look - ui
koken: pasta gaarkoken in water met zout en bouillonblokje - ui fijnsnipperen en samen met de look aanstoven in wok - spinazie toevoegen en laten slinken, kruiden met pezo en muskaat - room toevoegen én beetje kookvocht van de pasta (zorgt voor extra binding) => zelf een beetje bekijken hoeveel saus je wil - pasta toevoegen aan de spinazie en goed roeren - afkruiden indien nodig - serveren met de Parmezaanse kaas

Lekker, ééntje voor herhaling vatbaar denk ik!
Tot kooks
zoutje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten