zondag 23 september 2012

Uitdaging

Na 2 weken vakantie en dus eens tijd om diep na te denken over alles wat er rond mij leeft heb ik wat doelstellingen voor mezelf gesteld. Ik wil wat gezonder en gevarieerder gaan eten en begin daar morgen mee. Als eerste "hulpmiddel" ga ik elke week met een ingrediënt koken dat relatief onbekend is voor mij.
Staan onderandere op het lijstje (dat nog flink zal moeten groeien):
daikon
peterseliewortel
quinoa
ebly granen
postelein
tofu
zaden allerlei
jostabes
warmoes
paksoi
tuinbonen
raapstelen
artisjok
mais (verse)
seitan
linzen

Tips voor lekkere receptjes of nog onbekende ingrediënten zijn altijd welkom. En uiteraard post ik hier mijn experimenten, positieve en negatieve. Deze week begin ik met peterseliewortel (indien aanwezig in de biowinkel) die ik mee verwerk in een vegetarische groenteschotel.

Tot de volgende!
Zoetje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten