maandag 21 mei 2012

asperge- & peterseliesoepje

Bij het opmaken van het weekmenu afgelopen week, was ik vergeten dat ik in het weekend hier verwacht werd.  Nu ja, vergeten niet echt.  Maar er werd bijgevolg dus niet gekookt en geleefd op catering food.  En werd er vandaag vooral geteld, opgeruimd, weggezet enzovoort en dus voorlopig geen 'aan tafel'.  Dus krijgt u vandaag nog even het recept voor het soepje dat ik maakte vorige week. 

Een lekker soepje, waar ik deze man voor wou strikken.  Ja, ik ben al licht gebrainwashed door mijn medeblogster, maar als de recepten goed zijn, dan moet je je daar bij neerleggen en meehoppen met de muze!  Nu ik vond het iets te veel werk met die aspergebouillon enzo, het was tenslotte de bedoeling om een doordeweeks soepje te maken, dus het werd deze vereenvoudigde versie.  Aja, die peterselie was een overschotje van een ander receptje dat ik nog moet bloggen van de 'aan tafel' van vorige week!  En dat kan een mens toch moeilijk verloren laten gaan!

Ziehier het begin van dit lekker soepje:


nodig (aja, wist u al dat al mijn recepten voor ongeveer 4 personen zijn; wij zijn met 1 normale, 1 grote, 2 kleinere eters én een overschotje voor restjesdag (stel dat er toch eens niet genoeg zou zijn), dus gemiddeld maakt dat 4 personen): 1/2 bussel platte peterselie - 1 bussel asperges (witte) - 2 ajuinen - 1 prei - 2 patatjes (ik hou van gebonden soepen, vandaar) - 2 kippenbouillonblokjes - 2l water - pezo
koken: alle groentjes grof snijden en spoelen - ajuin aanstoven in boter - andere groentjes mee aanstoven - 2l water toevoegen en 2 bouillonblokjes - kruiden met pezo - half uurtje goed doorkoken (check of de patatjes gaar zijn, die hebben het langst nodig) - mixen en klaar!

Budget: 1,44€ en ja hoor, we blijven weer onder de 5€ en zodoende perfect voor dit leuke project! 

tot kooks!
zoutje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten