zondag 24 juni 2012

Kokos-amandel-chocorotsjes

Als ik op bezoek ga dan neem ik graag iets mee. En ik geef de voorkeur aan iets dat met liefde gemaakt is, dat smaakt zoveel beter. Dit weekend maakte ik een variatie op de kokosrotsjes, het recept las ik deels in de boekjes van de Meesterbakker.

Klop 2 eiwitten stijf. Weeg ondertussen 125gr suiker, 85gr gemalen kokos en 40gr gemalen amandelen samen af. Meng goed door elkaar zodat er geen klonters meer inzitten.
Vermeng dit met de eiwitten en maak 16 kleine hoopjes (ter grootte van een dikke druif) op een met aluminiumfolie bedekte ovenplaat. Leg op elk hoopje 2 chocoladedruppels en bedek elk hoopje terug met een beetje kokosmengsel zodat je de chocolade niet meer ziet.

Bak dit in een voorverwarmde oven van 180°C gedurende ongeveer 20 minuten.

Ditmaal zonder foto, wegens veel te snel op. Dus zeker een aanrader. :-)

Smakelijk,

Zoetje

Ps.: Wil je ook een zelfgemaakt baksel kado doen, tips om het mooi in te pakken vind je hier .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten