zondag 3 juni 2012

Rocky Road



Met enige vertraging, het recept van de rocky road. Ik haalde mijn inspiratie bij deze leuke blog.

Ik begon als volgt: smelt 300gr pure chocoladedruppels samen met 100gr boter in de microgolf op lage temperatuur. Roer af toe eens door elkaar.
Hak ondertussen een goed handvol hazelnoten in grove stukken. Snij 2 handen van die roos-witte spekken in 6. Meng dit in een kom en doe er nog een grote hand maltesers en een handvol gedroogde kersen bij.
Laat de gesmolten chocolade een klein beetje afkoelen en meng dit onder de rest. Goed doorroeren zodat alles met chocolade bedekt is. Stort dit in een ovenschotel van 20 op 20 cm (ongeveer) die je bekleedt hebt met bakpapier.
Laat dit een tweetal uren opstijven in de frigo en snij dan in vierkantjes.
Megacaloriebom maar keilekker. En het leuke hieraan is dat je eindeloos kan varieren. Met andere chocolade, andere toevoegingen. Ik vond de kersen een leuke aanvulling, dat zorgt voor een zure toets en dat mag wel tussen al het zoete. Ik geef ook de voorkeur aan echt donkere chocolade (70%) zodat het niet te zoet wordt.

Smakelijk!

Zoetje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten