hét kookpunt

donderdag 24 mei 2012

Pasta met scampi, tomaat en groene kruiden

Dinsdag stond er een snelle, makkelijke pasta op het menu. Dat mag ook al eens, zeker na een drukke kuisdag. Het was weer een receptje van Jeroen Meus, wat had je anders gedacht. :-)

Ik maakte het zo:
Snipper 2 sjalotten fijn en stoof aan in wat olijfolie. Voeg er een geperst teentje look bij en laat even sudderen. Snij ondertussen 5 tomaten (ontpit) in blokjes en voeg het er ook bij. Laat dit een 10 à 15 minuutjes stoven zodat je een pureetje krijgt.
Kook ondertussen de pasta, ik nam 250gr tagliatelle, gaar volgens de aanwijzingen op het pak.
Doe een scheutje witte wijn bij de tomatensaus en laat even doorkoken zodat de alcohol verdampt.
Bak de scampi in olijfolie en kruid met peper en zout. Laat niet te lang bakken anders zijn het rubbertjes.
Hak een goed handvol groene kruiden naar keuze. Ik gebruikte wat er in mijn tuin staat en dit was oregano, dragon en tijm. Basilicum had er ook nog bijgepast maar mijn plantje was op. Voeg deze bij de saus samen met de gebakken scampi.
Meng met de tagliatelle en dien op.

Smakelijk!

Zoetje

ps: Jeroen ontvelde de tomaten, dit deed ik niet omdat ik met tomaten werkte uit zo'n kistje.

(ditmaal zonder foto wegens domweg vergeten)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten